Dagenborg og Kjærsgaard overtar CASE i Sør-Norge

In Aktuelt by dagenborg

Dagenborg og Kjærsgaard er enig om sammen å overta ansvaret for CASE anleggsmaskiner i Sør-Norge. Begge bedrifter har lang fartstid i bransjen, og erfaring med import av CASE i hvert sitt marked. Dette gir samarbeidet de beste forutsetningene for å bygge videre med CASE i Norge. Første mål vi jobber mot, er å få på plass best mulig support for CASE kunder i Norge. 

Case anleggsmaskiner fortsetter i Sør-Norge, i regi av Dagenborg Maskin AS fra Tromsø, og SD Kjærsgaard(SDK) med hovedsete i AalborgDagenborg jobber med å få ettermarkedet på plass, og får support av sin danske kollega SD Kjærsgaard med leveranse av maskiner og teknikere.

Dagenborg Maskin AS har siden 1981 levert CASEanleggsmaskiner i Troms og Finnmark, er godt etablert i eget marked. Siden 2010 har de jobbet direkte med CNH med egenimportavtale for Case i Nord-Norge. Denne erfaringen er fundamentet for det nettverket som skal bygges opp i sør-, vest-, og midt-Norge. Egen drift fra Tromsø vil fortsette som før, og være uavhengig av satsningen på Case i Sør-Norge. Dagenborg vil fortsette å betjene de nordnorske Case kundene på samme måte som de har gjort i alle år.  

SD Kjærsgaard er i dag en av Danmarks største maskinforretninger, og godt kjente i CASE systemet for sin ualminnelige gode service. Med over 80 medarbeidere, og en veldrevet organisasjon er Kjærsgaard en sterk samarbeidspartner for Dagenborg i Norge.

Palle Kjærsgaard er adm.dir i SD Kjærsgaard

Brubakken har som kjent valgt å fokusere på sinkjernevirksomhet i truckbransjen, og avvikler derfor sitt engasjement med anleggsmaskiner. Heldigvis blir en del av demedarbeiderne fra Brubakken, som var engasjement på CASE,med videre til Dagenborg & Kjærsgaard. Ved å ansette ett sterkt team i Sør-Norge kan Dagenborg sikre at Case kunder i Sør-Norge fortsatt får service og support. Kathrine Dagenborgsier “vi er veldig fornøyde med å ha fått på plass så engasjerte og viktige medarbeidere, som har med seg god erfaring fra Brubakken”.

Det er naturligvis mye som skal på plass i den etableringsfasensom vi er i nå. Men som sagt, første prioritet har vært å få etablert et kontaktpunkt for support og etter marked til CASE i Norge. Dette er gjort, og kontaktpunktet skal betjenes av et team med erfarne CASE medarbeidere. Målet vårt er å sikre at CASE eiere har en plass å henvende seg, for å få hjelp med CASE’n sin, uansett om det gjelder service, reparasjoner, tekniske spørsmål eller deler. 

Dagenborg og SD Kjærsgaard samarbeider med CASEConstruction for å sikre videre fremdrift, og kommer tilbake med flere detaljer når dette er på plass. Men en ting lover vi:Vi skal fortsette med en god support på CASE maskiner fremover i Norge. 

Allerede fra 02. Juni vil telefon 99 10 4000 være betjent og klar til å hjelpe CASE eiere i hele Norge.